Вы вошли как Гість | Группа "Гості" |RSS
Меню сайту
Головна » Статті » ЦІКАВЕ

наука про ХРЕСТ

         

                                                                           ХРЕСТ

                                       «БО СЛОВО ПРО ХРЕСТ - ГЛУПОТА ТИМ, ЩО ПОРИВАЮТЬ, А ДЛЯ НАС, ЩО СПАСАЄМОСЯ, СИЛА БОЖА» (1 Кор. 1, 18).

Символ нашої християнської віри, нашого спасіння - святий хрест, є предметом нападів Свідків Єгови. Вони не мають жодних сумнівів, коли твердять, що Христос не був розп'ятий на хресті, а помер на палі.

Святе Письмо неодноразово виразно говорить про хрест, до страти на якому був засуджений Ісус і до якого був прибитий. На хресті Його повішено, і на ньому вмер, даючи спасіння світові (див. Ді. 2, 23; Флп. 2, 8; Йо. 3, 14-15). Наші гріхи Ісус взяв на хрест, тому, дивлячись на знак хреста, дивимось на правду, що в особі Христа був переможений гріх.

«Він сам у своїм тілі виніс наші гріхи на дерево...» (1 Пт. 2, 24).

«Він знищив розписку, що була проти нас, що нас осуджувала, разом з приписами; Він її зробив нечинною, прибивши до хреста» (Кол. 2, 14).

Розписка, про яку пише ап. Павло, була знищена на хресті. Тому конкретне хресне дерево, на котрому вмер Христос, є знаком, який вказує кожному на те, що той, хто дивиться на нього і має віру в спасительну смерть Ісуса, не вмре вічною смертю. З хвилиною смерти Ісуса, Його хрест став надією людства, острахом для пекла, предметом ненависти слуг диявола і знаком спасіння для віруючих.

Свідки Єгови повчають християн, що до хреста не можна ставитися з пошаною і прославляти, бо він є символом ганьби. Оскільки слово «хрест» часто зустрічається на сторінках Євангелія, не визнавати його неможливо. Тому Свідки Єгови замінили слово «хрест» на «стовп». Тому і їхня наука говорить про смерть Ісуса Христа на дерев'яному стовпі. Адже у Святому Письмі написано:

«...Бо повішений (на палі) - то прокляття Боже» (Втор. 21, 23), (див. Гал. 3, 13).

Якщо повішено на палі, то не на хресті, - говорять Свідки Єгови. Грецьке слово 8Іаиго8 подібне до латинського сгих (хрест) означало вертикальний стовп. До нього прив'язували приречених на смерть. Щодо поперечної частини, яка разом із стовпом утворює властиво хрест, то вона з'явилась дещо пізніше. За часів Ісуса Христа вже використовували такі хрести.

Так само пишуть всі чотири Євангелія, Діяння апостолів і Послання, що Господь Ісус Христос ніс хрест, а не палю. Був прибитий до хреста, а не до палі:

«Отого (Ісуса), згідно з визначеною постановою і передбаченням Божим, ви видали і вбили руками беззаконних, прибивши до хреста» (Ді. 2, 23).

Вороги, глузуючи, кричали, щоби зійшов з хреста... - а не з палі. Дивним з цього погляду є навчання Свідків Єгови. Перші публікації Расселла і Ратерфорда вчили, що Христос був прибитий до хреста і вмер на хресті. Доказом цього є ілюстрації (с. 114) в книжці Франкліна Ратерфорда «Арфа Божа», виданій у 1929 р. А на с. 140 читаємо: «Коли Христос умер на хресті на Кальварії, то приготував спасіння». Уже пізніше, наприклад в брошурі «Переконуйтесь у всьому» (рік видання приблизно шістдесятий), під заголовком «Хрест» читаємо: «Символ, що фальшиво використовується християнами для підтвердження християнства. На підставі неправильної науки прийняли, що Христові заподіяли смерть на стовпі з поперечкою» (ч. 2, с. 112). інша книжка «Від втраченого до віднайденого раю» (с. 53, 114) ілюструє Христа, прибитого до палі.

Як знаємо, Божа наука є незмінною. Зате Свідки Єгови протягом короткого часу впровадили зміни, встигли навіть змінити своє вчення в такій істотній ділянці, якою є спасаюча смерть Ісуса Христа на хресті. Уривки у Святому Письмі, де апостоли і євангелисти повчають про хресну смерть Христа, замінюють на «смерть через прибиття до стовпа». Сьогодні Свідки Єгови намагаються приховати факти своєї непостійности в навчанні. Вилучають з обігу попередні публікації засновників своєї організації, зокрема «Арфу Божу», яка є доказом того, що вчення, яке вони проповідують, не є Божою наукою.

Свідчення Євангелія про хрест Свідки Єгови перекручують, твердячи, що хрест означає не Христове дерево, а Його страждання. Свої твердження вони аргументують словами Ісуса Христа:

«Звертаючись до всіх, (Ісус) промовив: "Коли хто хоче йти за Мною, нехай себе зречеться, візьме щодня на себе хрест свій і йде за Мною"» (Лк. 9, 23).

Пояснюють цей вірш так: «Оскільки Христос був живим, коли казав ці слова, то це означало, що цей Його хрест - переслідування і невигоди, які Він терпів у своєму житті».

Слово «хрест» Ісус вживає у цьому вірші в переносному значенні, як символ страждання і праці, що мають велику силу, коли з' єднані зі стражданням і працею Христа, які були довершені Його смертю на дереві хреста.

Ісус каже: «Коли хто хоче йти за Мною, нехай себе зречеться, візьме щодня на себе хрест СВІЙ». Не «мій»! Коли ми без вагань приймаємо наші страждання, то повинні це трактувати як свій хрест, беручи приклад з Ісуса. Він страждав і працював для нас, взяв свій хрест, покладений воїнами Пилата, і вмер прибитий до нього:

«Він сам у своїм тілі виніс наші гріхи на дерево, щоб ми, вмерши для гріхів, жили для справедливости...» (1 Пт. 2, 24).

Також: «Він знищив розписку, що була проти нас, що нас осуджувала, разом з приписами; Він її зробив нечинною, прибивши до хреста» (Кол. 2, 14).

Приймаючи пояснення Свідків Єгови, що хрест Христа це тільки символічне окреслення страждань, а не дерево, мусимо теж погодитися, що Ісус був прибитий до... «страждання». Замість того, щоби вмерти на хресті, вмер на стражданні. Марія стояла під «стражданням», а не під хрестом. Євангелист Лука пише:

«І як вони Його повели, схопили якогось Симона Киринея, що повертався з поля, і поклали хрест на нього, щоб ніс за Ісусом» (Лк. 23, 26).

Яке ж «страждання» (якщо хрест не є Хрестом) поклали на Симона Киринея і в який спосіб? (див. Мт. 27, 32). Як можна було вмістити напис Пилата над «стражданням» Ісуса Христа, якщо хрест то не хрест, а тільки страждання? Євангелист Йоан пише:

«Пилат же звелів написати напис і на хресті його примістити. Написано було: "Ісус Назарянин Цар Юдейський". Багато з юдеїв читали той напис, місце бо, де розп'ято Ісуса, було близько міста. Написано ж напис було по-єврейському, по-грецькому і по-римському» (Йо. 19, 19-20).

У Діяннях апостолів читаємо:

«А коли виконали все, що було про Нього написане, знявши Його з хреста, поклали до гробу» (Ді. 13, 29).

Коли Його знімали - вже не жив. А зняли Його з хреста. Зрештою, страждання Ісуса Христа почались не від хреста. Він страждав ще перед хрестом, коли Його, допитуючи, били й знущались, катували воїни Пилата, коронуючи терновим вінком (див. Мт. 26, 36-37; 27, 26­31; Мр. 15, 16-20).

Навіть енциклопедія Аркта, якою, до речі, користуються Свідки Єгови, не подає, що хрест - це страждання. Знаємо зі Святого Письма, а також зі стародавньої історії, що до хреста прибивали ноги і руки жертви, і та, повішена в такий спосіб, вмирала у страшних муках. Цілий світ знає, що протягом перших трьох століть існування Церкви сотні вірних, що визнавали Христа, вмерли розп' ятими на хресті.

Страждання на хресті добре знали християни, що вмирали на ньому. Також знали це і погани, приглядаючись до смерти тих, хто був розп'ятий на хресті. Лише тоді, коли перестали переслідувати християн, таку кару смерти відмінили.

Саме від того часу хрест вважається символом слави. Тому хрест є нагородою за геройські вчинки. Якщо апостоли тільки страждання Христа окреслювали словом «хрест», то чому апостол Павло пише:

«Щоб спізнати Його й силу Його воскресіння і участь в Його муках, уподібнюючись Йому у смерті» (Флп. 3, 10).

Коли хрест є символом, який окреслює страждання (муки), то чому ап. Павло розмежовує тих два поняття? Чому в одних місцях Святе Письмо користується словом «хрест», а в інших вживає слово «страждання»? Відповідь проста: ці два поняття істотно між собою відрізняються і не означають однієї і тієї ж самої речі. Хрест - хресне дерево, на якому вмер Христос, а страждання - це великі муки і труднощі. Наші страждання ми маємо розуміти як хрест, котрий, подібно до Христа, маємо прийняти без нарікань.

Наші страждання можна символічно назвати хрестом. Але хрест Христа був не символом, а дійсністю.

Свідки Єгови проповідують, що треба спиратись на Святе Письмо, а не на людські перекази. На підставі цього твердження вони відкидають Передання Церкви. Тоді нехай дадуть відповідь на запитання: «Чи є Святим Письмом енциклопедія, з допомогою якої хочуть "вчинити" з хреста стовп?» Якщо відповідь буде негативною, то на якій основі вони користуються нею, відкидаючи при цьому Передання. Апостол Павло на цю тему пише:

«Тож стійте, брати, і тримайтеся передань, яких від нас навчилися чи то усно, а чи листовно» (2 Сол. 2, 15).

Щодо енциклопедії, то упорядкували її світські люди. Передання, натомість, не виникло в результаті досліджень, його перейняли від апостолів їх наступники. Оскільки ми за апостольською радою визнаємо Передання правдивим, то будемо ним користуватись. Будемо дотримуватись попередніх засад і подаватимемо аргументи, користуючись Святим Письмом Старого і Нового Завітів. Цих аргументів є достатньо, щоб чітко з' ясувати правду про хрест Ісуса Христа, яку проповідує Церква. Отож, як аргументи, подаємо декілька віршів, які вказують на те, що Христос вмер не на палі, а на хресті:

«Ті ж закричали: "Геть! Геть! РОЗІПНИ ЙОГО". А Пилат їм: "Маю я вашого царя розіп'ясти?" І відповіли первосвященики: "Нема в нас царя, тільки кесар!" І тоді видав він Його їм на розп'яття. І забрали вони Ісуса; і, несучи для себе ХРЕСТ, вийшов Він на місце, зване Череп, а по-єврейськи Голгота, де Його і РОЗІП'ЯЛИ, а з Ним двох інших: по одному з кожного боку, Ісуса ж - посередині. Пилат же звелів написати напис і на хресті його примістити... А при хресті Ісусовім стояли Його мати, сестра Його матері, Марія Клеопова та Марія Магдалина» (Йо. 19, 15-19. 25).

«"Христос, цар Ізраїля - хай зійде тепер із хреста, щоб ми побачили й увірували". Та й ті, що були з Ним розп'яті, зневажали Його» (Мр. 15, 32).

«...Якщо ти Син Божий, зійди но з ХРЕСТА» (Мт. 27, 40).

«Він понизив себе, ставши слухняним аж до смерти, смерти ж - ХРЕСНОЇ» (Флп. 2,

8).

«Бо слово про ХРЕСТ - глупота тим, що погибають, а для нас, що спасаємося, СИЛА БОЖА... ми проповідуємо Христа РОЗП'ЯТОГО: - ганьбу для юдеїв, і глупоту для поган» (1 Кор. 1, 18-23).

Дискутуючи зі Свідками Єгови, не раз чуємо, що Христос не був прибитий ані до палі, ані до хреста, а був прив'язаний до стовпа. Очевидно, і тут підтверджують свою науку словами ап. Павла, який у Посланні до галатів пише, що проклятим є той, хто висить на дереві. Якщо висить, то не є прибитий, а прив'язаний.

Що ж, подамо ще декілька аргументів зі Святого Письма, які доводять, що Господь Ісус Христос був прибитий до хреста:

«Тома ж... відрік: "Якщо не побачу на Його руках ЗНАКІВ ВІД ЦВЯХІВ і не вкладу свого пальця у місця, де були цвяхи, а й руки моєї не вкладу в бік Його, - не повірю!"» (Йо. 20, 24-25).

«Отого (Ісуса), згідно з визначеною постановою і передбаченням Божим, ви видали і вбили руками беззаконних, ПРИБИВШИ ДО ХРЕСТА» (Ді. 2, 23).

«Я бо через закон для закону вмер, щоб для Бога жити: я - РОЗП' ЯТИЙ З ХРИСТОМ» (Гал. 2, 19).

Замало і цього Свідкам Єгови, тому й закидають знову, що хрест - це шибениця, то чому ми, християни, віддаємо шану шибениці, адже вона є символом ганьби. Те, що Свідки Єгови не відрізняють Ісусового хреста від шибениці злочинців, - це їхня справа.

Ми, християни, вшановуємо як найдорожчу реліквію хрест, на якому вмер Ісус Христос, освятивши його своєю Найдорожчою Кров'ю, про яку Святе Письмо пише, що вона є Божою Кров'ю (див. Ді. 20, 28). Як можна, не розуміючи таких простих речей, розуміти складніші.

Отже, бачимо, що для Свідків Єгови хрест є згіршенням. Одночасно простежуємо велику розбіжність між їх наукою і Святим Письмом. Ось як вчить про хрест ап. Павло:

«Мене ж не доведи, Боже, чимсь хвалитися, як тільки ХРЕСТОМ ГОСПОДА НАШОГО ІСУСА ХРИСТА...» (Гал. 6, 14).

«БО СЛОВО ПРО ХРЕСТ - глупота тим, що погибають, А ДЛЯ НАС, ЩО СПАСАЄМОСЯ, СИЛА БОЖА... Коли юдеї вимагають знаків, а греки мудрости шукають, - МИ ПРОПОВІДУЄМО ХРИСТА РОЗП'ЯТОГО: - ганьбу для юдеїв, і глупоту для поган, а для тих, що покликані, - чи юдеїв, чи греків - Христа, Божу могутність і Божу мудрість» (1 Кор. 1, 18. 22-24).

Для юдеїв хрест є ганьбою, для поган глупотою. Зате для покликаних - могутністю і Божою мудрістю. Як Свідки Єгови можуть вважати себе за покликаних Богом, коли хрест для них, як і для юдеїв та поган, є знаком ганьби і згіршення? Апостол Павло наголошує, що він проповідує Христа розп'ятого (див. 1 Кор. 2, 2; Флп. 3, 18-19; Гал. 6, 14), а Свідки Єгови, всупереч його науці, проповідують, що хрест є ганьбою. Висміюють хрест, замість того щоб нести людям славу про розп' ятого Христа. Їхня наука зовсім відмінна від науки апостолів.

Ось як говорить Святе Письмо про таких проповідників:

«Дивуюся, що ви так швидко покинули того, хто вас покликав Христовою благодаттю, і перейшли на іншу євангелію; не те, щоб вона була справді інша, АЛЕ ДЕЯКІ БАЛАМУТЯТЬ ВАС, БАЖАЮЧИ ПЕРЕМІНИТИ ЄВАНГЕЛІЮ ХРИСТОВУ. Та коли б чи ми самі, чи ангел з неба проповідували вам іншу, більше за те, ніж ми вам проповідували були, нехай буде анатема! Як ми казали перше, так і нині повторяю: Коли хтось вам проповідує іншу Євангелію, ніж ту, що ви прийняли, - нехай буде анатема!» (Гал. 1, 6-9).

 

Категорія: ЦІКАВЕ | Додав: о-Володимир (02.07.2013)
Переглядів: 357 | Теги: наука про ХРЕСТ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Категорії розділу
проповіді [9]
молитви (різні) [1]
пізнавальні статті [5]
ЦІКАВЕ [7]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Адаптация и рип by katr1k
Сайт управляється системою uCoz